Betingelser

Generelt

Bell design har organisasjonsnummer 919 984 953.

Betingelsene du ser her, gjelder for alt salg av varer og tjenester fra belldesign.no til sluttbrukere.

Kjøps- og salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom e-post, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Dette bekreftes gjennom å skrive «jeg ønsker å bestille pakke x» eller lignende.

Forbrukerkjøp er bl.a regulert i angrerettsloven, forbrukerkjøpsloven, personopplysningsloven, markedsføringsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Se forbrukerradet.no for mer info.

Definisjon av parter

Selger er: Bell design, Rådyrvegen 74, 6425 Molde. Heretter kalt Bell design, jeg, vi, eller oss.

Kjøper er: den person eller det firma som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir heretter benevt deg, du, ditt, eller din.

Bestillings- og avtaleprosess

Når du bekrefter at du ønsker å gå videre i en kjøpsprosess (pr e-post), så bekrefter vi at denne er mottatt (pr e-post).

Opplysninger på nettsiden, belldesign.no

Vi tar forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme. Dette kan innebære at vi ikke kan levere varen i henhold til informasjonen som er gitt på vår nettside eller via vår markedsføring.

Har vi ikke mulighet til å levere, så får du beskjed om dette når du tar kontakt med oss. Du binder deg uansett ikke til noe før du eventuelt skriver i e-post at du ønsker å bestille våre tjenester.

Priser

Vi er pr dags dato (november 2017) ikke mva-pliktig. Alle priser som er oppgitt, er beløpet du faktisk betaler, og det er oppgitt i norske kroner.

Betaling

Hos oss betaler du ingenting ved oppstart i prosessen. HVIS du ønsker å gå videre i prosessen etter første utkast (f.eks at du liker første utkast av en logo, og du ønsker å jobbe videre med den, eller du ønsker å gå videre med nettsiden etter at du ser hvordan layouten blir), så betales 50% av avtalt sum. De resterende 50% av summen, betales når hele bestillingen er fullført.

Hvis du IKKE er fornøyd etter første utkast, så betales ingenting og vi avslutter samarbeidet.

Dersom du ønsker «support-, vedlikehold- og ansvarsavtale«, så faktureres denne den 01. i hver måned.

Dersom kunde IKKE svarer på e-post, nekter å samarbeide eller ikke kommer med innspill eller tilbakemeldinger innen 10 kalenderdager etter at produktet er ferdig, så erklæres ordren for sluttført og fornøydhetsgaranti erklæres ugyldig.

All betaling skjer via faktura som er utsendt pr e-post. Faktura har 14 dagers betalingsfrist.

Hvis kjøper ikke betaler faktura, så vil det først komme purring på faktura, hvor forsinkelsesrenter er tatt med.  Hvis ingenting er betalt innen 17 dager etter forfallsdato på første faktura, så vil kravet bli sendt til inkasso (SVEA finans).

Levering

Ferdig produkt blir levert kunden samtidig som faktura sendes ut. 

Angrerett / returrett

Ved levering av digitale produkter (f.eks logo, nettside etc…), så er du pliktig til å betale for utført arbeid så lenge du er fornøyd med første utkast. Se mer under «Betaling» ovenfor.

Angreretten bortfaller i det den digitale tjenesten er levert.

Oppsigelse av «support-, vedlikehold- og ansvarsavtale«

Når du inngår denne avtalen, så er det en binding på 6 måneder. Etter dette, så kan du fritt si opp avtalen når du ønsker. Det er 1 måned oppsigelsestid for kunde.

For oss, så er det også 1 måned oppsigelsestid. Det vil sjelden være behov for at vi ønsker å si opp en slik avtale, men det kan i teorien skje. Da vil vi hjelpe deg å finne noen som kan ta over for oss.

Backup

Backup blir lagret på 2 ulike eksterne servere i all fremtid.

Reklamasjon (for privatpersoner)

Før feil meldes til oss, så bør kunden undersøke om feilen kan skyldes feil som er gjort på kundens side. Dersom kunden kan vise at produktet ikke fungerer slik som avtalt/beskrevet, bør dette sendes skriftlig til oss innen «rimelig tid» etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen.

Personopplysninger

Vi håndterer personopplysninger på en trygg og sikker måte. Når du inngår en avtale hos oss, registrerer vi bl.a. navn, adresse, og epost-adresse. Denne informasjonen trenger vi for å kunne levere vare og faktura til deg. Opplysningene vil også bli brukt når det er nødvendig å kontakte deg i forbindelse med din bestilling.

Grunnet krav fra myndighetene, oppbevares informasjonen også i forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering samt garanti- og returhåndtering. Historikken kan derfor ikke slettes. Når du bestiller elektronisk blir også din IP-adresse oppbevart av sikkerhetshensyn.

Prosessen i de ulike tjenestene

Logo:

Når vi har pratet sammen, og du har bestemt deg for å bruke oss videre i prosessen, så skjer følgende:

  1. Du velger hvilken pakke du ønsker.
  2. Vi gjør klart antall logoutkast du har bestilt og sender de i lav oppløsning (dette for at du ikke skal bruke logoene før du eventuelt har betalt).
  3. HVIS du er fornøyd, så velger du ut ett utkast som vi jobber videre med. Det er viktig at du selv sier hva vi skal jobbe med, slik at vi kommer til en løsning.
  4. 50% av avtalt sum faktureres kunden nå. De resterende 50% faktureres når endelig produkt er ferdig og levert.
  5. Hvis du IKKE er fornøyd etter første utkast, så betaler du ingenting, og vi avslutter samarbeidet. Du får da IKKE rettighetene til logoen(e) vi har designet. Disse er vår til en eventuell betaling er mottatt.
  6. Vil du også ha de andre utkastene vi har laget (i høy oppløsning) så kan de kjøpes for 300 kr pr stk. Disse får du som de er, uten endringer. Det er kun den logoen du velger ut helt først som inkluderer endringer. Ønsker du endringer på disse også, så kan vi lage en avtale på det.

Nettside:

Når vi har pratet sammen, og du har bestemt deg for å bruke oss videre i prosessen, så skjer følgende:

  1. Du velger hvilken pakke du ønsker. Er du usikker, så hjelper vi deg med å velge.
  2. Du velger et domenenavn som du vil bruke. Dette kan f.eks være olanormann.no eller minebiler.net. Søk her for å sjekke om navnet er ledig. Spør oss hvis du lurer på noe. Domene/webhotell koster 410 kr/år (må betales FØR vi oppretter domene/webhotell). Velger du «support-, vedlikehold- og ansvarsavtale*«, så er dette beløpet inkludert i avtalen.
  3. Hvis du vet hvordan siden skal se ut, så sier du fra om det. Hvis du ikke vet det, så snakker vi sammen om en god løsning for deg.
  4. Vi finner ut av hva du ønsker, og vi begynner å sette opp nettsiden din.
  5. Vi leverer så første utkast til deg. Liker du dette, og du ønsker å fortsette utviklingen av nettsiden, så betaler du 50% av summen nå. Faktura kommer pr e-post. De resterende 50% faktureres når endelig produkt er ferdig og levert.
  6. Hvis du IKKE er fornøyd etter første utkast, så betaler du ingenting, og vi avslutter samarbeidet. Nettsiden blir da avsluttet, og slettet.

* Angående support-, vedlikehold- og ansvarsavtale: Denne avtalen du ikke ha, men da står også du ansvarlig for nettsiden når det gjelder sikkerhetsoppdateringer, oppdateringer av plugins, endringer av nettsiden, tekst, bilder etc. Ønsker du hjelp, så tar vi 600 kr / timen. Vi fakturerer pr minutt. Hjelper vi deg i 10 minutter, så fakturerer vi 100 kr. Arbeidstid er mandag-fredag, 09-15.

Inngår du support-, vedlikehold- og ansvarsavtale med oss, så tar vi oss av alt på nettsiden din. Skulle noe gå galt, så ordner vi det. Du har også fri tilgang på support via e-post og vi kan legge ut tekst og bilder på siden din (innebærer at du sender tekst/bilder til oss).