FAQ - LOGO

Du kan få akkurat de filene du ønsker. Du får PSD, JPG, AI, GIF, EPS, TIFF etc…det du måtte ønske.

Du betaler som nevnt tidligere kun når du er 100% fornøyd. Hvis vi har jobbet på logoen din i et par timer, og du velger helt på slutten å si at du ikke ønsker logoen likevel, så betaler du ingenting. Det er en del av vår policy.

Hvis du ER fornøyd, og du ønsker logoen, så skjer betaling via faktura som kommer på e-post.

Når du er helt fornøyd (100%) og du ønsker logoen, så velger du betalingsmåte; faktura pr e-post, VIPPS, eller PayPal. Du får så endelige filformater. Du kan få akkurat de filformatene du ønsker. Vi kan hjelpe deg med å velge filformater hvis du er usikker på hva du selv trenger. 

Trenger du andre filformater på et senere tidspunkt, så er vi behjelpelig med å ordne det, uten ekstra kostnad.

Prisen er i utgangspunktet den samme om du ønsker helt ny logo, eller endring av logo. Men, er det små endringer som tar liten tid for oss, så diskuteres pris. Kontakt oss ved å bruke knappen ovenfor, så skriver du dette i meldingsfeltet.

Dette blir det samme som å endre logoen, og prisen er i utgangspunktet det samme som ny logo koster. Men, er det snakk om små endringer, så diskuteres pris på forhånd. Ta kontakt.

Hvis du skal ha mange logoer, så kan vi gi en rabatt. Kontakt oss for å avtale en rabatt.

All info om navn, post- og e-postadresse, telefonnummer og annen informasjon om deg eller din bedrift, vil holdes skjult hos oss. Vi deler aldri informasjon uten samtykke.

Vanligvis får du første utkast etter ca 2-3 dager. Dette kommer an på hvor mange oppdrag vi holder på med. Når første utkast er ferdig, så sender vi dette på e-post. Du sier hva du trenger endret, og vi endrer det til neste utkast.

Når vi mottar betaling for logoen, så er den juridiske opphavsretten til logoen din.

Hvis du har mottatt ulike utkast, og du bruker disse uten å betale faktura, så blir saken sendt til inkasso hos SVEA finans. Det er altså VI som eier logoen(e) så lenge du ikke har betalt. Når du har betalt, så eier DU alle rettigheter til logoen.

Vi skriver ikke dette for å skremme deg, men vi har opplevd at noen har fått utkast, og gått til andre designere for å finpusse på logoen. Dette er altså forbudt.

Vi driver et lite firma, og vi har hjemmekontor. Vi holder også all kommunikasjon via e-post/telefon/Skype. På den måten kan vi skru ned prisen i forhold til flere av konkurrentene.

Ta kontakt, og si hva dere ønsker. På den måten finner vi ut om dette er et oppdrag for oss. Prisen er noe høyere for russelogo.

Det spørs hvilken pakke du bestiller. Se i tabellen under «TJENESTER» -> «LOGODESIGN». Ønsker du flere utkast, så avtaler vi pris på forhånd.

FAQ - NETTSIDE

Domene er navnet på nettsiden du skriver i adressefeltet. F.eks http://belldesign.no eller http://vg.no.
Ønsker du olanormann.no, så kan du det, så lenge det er ledig.

Når vi setter opp nettsider, så bruker vi et verktøy som heter WordPress. Dette er verdens mest brukte verktøy for skaping av nettsider. I alle våre nettsidepakker, så inkluderer vi opplæring via Skype.

Designet snakker vi om på forhånd. Hvis du er usikker på hva du ønsker, så kommer vi med forslag.

Abonnerer du på «support-, vedlikeholds- og ansvarsavtalen«, så kan du spørre oss når som helst om du lurer på noe i forhold til nettsiden din. Er det utenom normal arbeidstid, så må du vente til neste arbeidsdag.

Ja!

Du får 100% administrator-rettigheter til nettsiden din.

Hvis du abonnerer på vår support-, vedlikeholds- og ansvarsavtale, så kan vi legge inn bilder, tekst etc, som du sender oss. Vi står også ansvarlig for all oppdatering, sikkerhet, backup etc.

Så mange du ønsker (ubegrenset).

Ja, det stemmer!

Hvis du IKKE er fornøyd med første utkast vi viser deg (gjelder for alle produkter), så betaler du absolutt ingenting (0 kr).

HVIS du er fornøyd med første utkast, og du ønsker å samarbeide videre, så betaler du 50% av summen. Resten betales når produktet er helt ferdig.

Vi sender faktura via e-post. Forfall er 14 dager frem i tid, fra og med du mottar endelig produkt.

Hvis du er fornøyd med første utkast, så kommer det en faktura på 50% av beløpet. Denne må betales FØR vi går videre med arbeidet på logoen.

Vi snakkes på Skype, og vi viser deg hvordan du kan ta i bruk din nye nettside, og hvordan du kan legge ut info på den. Dette skjer via skjermdeling, slik at det blir lettere å se hva som skjer. Skype er gratis, og er inkludert i de fleste Windows-versjoner.

Det kommer an på hvilken pakke du ønsker. Vi bruker vanligvis 2-4 dager på å sette opp første utkast til en liten nettside, og opptil én uke på å sette opp en større nettside (nettbutikk etc.).

Nettbutikken er av profesjonell type. Vi bruker WooCommerce. Nettbutikken passer ypperlig til små og mellomstore bedrifter.

På engelsk er det et uttrykk som heter «sales page» og «landing page». Slike sider har ett formål; å få deg til å kjøpe noe, eller å få deg inn på en epost-liste.

En landingsside er en side hvor det ofte er lite tekst, og det eneste leseren kan gjøre, er å skrive inn en epost-adresse, eller klikke «kontakt oss». Poenget er å ikke gi mye lesestoff, men gjøre valget enkelt for leseren/kunden.

Søk på landing page i Google, og du ser fort hva som menes. 

Ønsker du en sånn side, så inngår det i nettside-grunnpakken vår. 

Hvis du f.eks skal selge et produkt, eller et online kurs, og kurset eller produktet kun er for medlemmer, så er dette for deg. Her må medlemmene logge seg inn med brukernavn og passord. Du kan også sette opp betalingssløsning, slik at de må betale først for å få tilgang til kurset.

Har du noen gang skrevet inn e-posten din i et felt, og senere mottatt e-poster fra et firma eller en nettside? Da vet du hva en epost-liste er. 

Dette er ypperlig til deg som ønsker å bygge en liste med personer (navn og epost-adresser) for så og sende ut nyhetsbrev, reklame eller annen info.

Forum er en plass hvor man kan diskutere i tråder. Ett eksempel er vgd.no.

Grunnprisen for nettside er 3995,-. Dette innebærer at du får en enkel og lekker nettside. Vanligvis inneholder en slik side følgende:

  • forside
  • blogg
  • om oss 
  • kontakt
  • referanser
  • noe annet…

Ønsker du blogg, så er dette inkludert i prisen på grunnpakken.

Epost-liste koster 2000 kr ekstra, og vi kan hjelpe deg å sette opp de første e-postene. Du får uansett opplæring i bruken. De som leverer en slik tjeneste, tar betalt ca 150 kr / måned. Har du en veldig stor liste med flere 1000 e-poster, så økes prisen noe. Du tjener dette vanligvis inn igjen i form av reklame av egne produkter.

Abonnerer du på support-, vedlikeholds- og ansvarsavtalen, så kan vi legge inn alt av tekst og bilder til listen din. Med andre ord, så tar vi 100% ansvar for listen din og for nettsiden din.

PS. Du må skrive teksten selv 🙂

Ta kontakt, så ser jeg an. Innebærer det mye spesialtilpasning, så må pris diskuteres. De aller fleste er fornøyd med en løsning som inngår i grunnpakken. 

Vi har hjemmekontor, og vi holder all kommunikasjon via e-post/telefon/Skype. På den måten kan vi skru ned prisen i forhold til flere av konkurrentene.

Nei! Prisene du ser, betales én gang. Det som eventuelt betales fast, er prisen for domene og webhotell. Men det bestemmes av leverandøren selv, ikke av oss. 

Men, om du ønsker support-, vedlikeholds- og ansvarsavtalen, så betaler du et fast månedsbeløp. Se under «TJENESTER og PRIS» for mer info. I denne avtalen, så er også domene/webhotell inkludert.

FAQ - SUPPORT / VEDLIKEHOLD / ANSVAR

Med denne avtalen, så trenger du ikke tenke på noe når det gjelder nettsiden din. Vi ordner alt, og sørger for at alt fungerer til enhver tid. Dette inkluderer også administrasjon av Google Analytics og Google Console, samt en eventuell epost-liste du har.

Vi kan også legge ut bilder/tekst etc. som du sender til oss.

Les mer om avtalen her

Betaler du pr. måned, så binder du deg for 6 måneder. Etter 6 måneder, så kan du si opp avtalen med 1 måneds oppsigelsestid. Dette gjelder for oss også. Det er svært sjelden vi har behov for å si opp en slik avtale, og om det skulle skje, så vil vi hjelpe deg til å finne noen som kan ta over skuta.

Velger du å betale for ett år (rabattert pris), så er du bundet for ett år. Beløpet betales på forskudd, og kan ikke refunderes.

«Adwords» er Google sitt verktøy for oss som vil markedsføre noe i Google.no. Bell Design har annonser i Google som dukker opp når noen søker etter «logo», «nettside» etc.

«Facebook Ads» er reklame som dukker opp i Facebook sin nyhetsstrøm.

Markedsføring i Adwords og Facebook kan fort bli et pengesluk om du ikke vet hva du skal gjøre.

Har du produkter som er høyt priset (fra 1000,- og oppover), så lønner det seg ofte å bruke markedsføring gjennom Adwords og/eller Facebook.

Har du derimot billige produkter til 200 kr, så kan det fort bli dyrere å markedsføre, enn hva du tjener inn. Dette varierer selvsagt ut i fra hvilket produkt du selger.

Du finner fort ut om det lønner seg eller ikke når du begynner å markedsføre.