FAQ - GENERELT

Vi vet at en del ikke kan betale alt på en gang. Derfor tilbyr vi en ordning hvor du betaler over 6 måneder. Du vil da få 6 like store fakturaer. Er prisen 12.000, så får du 6 fakturaer på 2000 kr hver, fordelt over 6 måneder.

Vi legger på 5% på hele ordren, om du ønsker en slik ordning.

Ta kontakt hvis du trenger mer tid.

FAQ - NETTSIDE

Slapp helt av. Vi har en ordning på det. Hvis du abonnerer på support-, vedlikeholds- og ansvarsavtalen, så betaler du et fast beløp hver måned eller hvert år. Se under «TJENESTER og PRIS» for mer info. Da står vi ansvarlig for alt på nettsiden til bedriften din. Det er binding på 12 måneder. Etter dette, kan du fritt si opp avtalen.

Vi kan også stå ansvarlig for den digitale markedsføringen av bedriften din og for sidene i sosiale medier, om du ønsker det også.

Ta kontakt for et uforpliktende tilbud.

Designet snakker vi om på forhånd. Hvis du er usikker på hva du ønsker, så kommer vi med forslag.

Ta kontakt i dag for et uforpliktende tilbud på nettside til bedrift.

Ja!

Du får 100% administrator-rettigheter til nettsiden din.

Vi installerer en «sidebygger» som gjør det enkelt for deg å redigere siden din.

Hvis du abonnerer på vår support-, vedlikeholds- og ansvarsavtale, så står vi ansvarlig for nettsiden din med tanke på tekst/bilder, sikkerhet, backup etc.

En nettside kan f.eks bestå av følgende:

  1. Hjem
  2. Tjenester
  3. Om
  4. Pris
  5. Kontakt

Dette er 5 ulike faner/sider som du har i menyen. Ønsker du flere, så fikser vi det. I utgangspunktet, så legger vi til flere sider uten ekstra kostnad. Er det snakk om komplekse sider, så tar vi ekstra betalt. Dette avtales uansett på forhånd.

Så mange du ønsker (ubegrenset).

Ja, det stemmer!

Hvis du IKKE ønsker å gå videre i prosessen etter første utkast eller etter at vi har levert første forslag til layout, så betaler du absolutt ingenting (0 kr).

HVIS du ønsker å samarbeide videre etter første utkast, så betaler du avtalt sum. Faktura blir da sendt pr. e-post.

Vi sender faktura via e-post. Forfall er 21 dager frem i tid. Vi tilbyr også utsatt betaling. Spør oss hvis du lurer på hvordan det fungerer.

Vi snakkes på Skype, og vi viser deg hvordan du kan ta i bruk din nye nettside, og hvordan du kan legge ut info på den. Dette skjer via skjermdeling, slik at det blir lettere å se hva som skjer. Skype er gratis, og er inkludert i de fleste Windows-versjoner. 

Vi setter av 2 timer til opplæring. De fleste er fornøyd etter ca 45 minutter.

Det kommer an på hvilken pakke du ønsker. Vi bruker vanligvis 2-4 dager på å sette opp første utkast til en liten nettside, og opptil én uke på å sette opp en større nettside (nettbutikk etc.).

Nettbutikken er av profesjonell type. Vi bruker WooCommerce. Nettbutikken passer ypperlig til små og mellomstore bedrifter.

På engelsk er det noe som heter «landing page». Slike sider har ett formål; å få deg til å kjøpe noe, eller å få deg inn på en epost-liste.

En landingsside er en side hvor det ofte er lite tekst, og det eneste leseren kan gjøre, er å skrive inn en epost-adresse, eller klikke «kontakt oss». Poenget er å ikke gi for mye lesestoff, men gjøre valget enkelt for leseren/kunden.

Har du annonse i Adwords, så kan det være lurt med en dedikert landingsside. Dette kan vi fikse, om du abonnerer på pakken som omhandler digital markedsføring. Les mer her.

Søk på landing page i Google, og du ser fort hva som menes. 

Hvis du f.eks skal selge et produkt, eller et online kurs, og kurset eller produktet kun er for medlemmer, så er dette for deg. Her må medlemmene logge seg inn med brukernavn og passord. Du kan også sette opp betalingssløsning, slik at de må betale først for å få tilgang til kurset.

Har du noen gang skrevet inn e-posten din i et felt, og senere mottatt e-poster fra et firma eller en nettside? Da vet du hva en epost-liste er. 

Dette er ypperlig til deg som ønsker å bygge en liste med personer (navn og epost-adresser) for så og sende ut nyhetsbrev, reklame eller annen info.

Forum er en plass hvor man kan diskutere i tråder. Ett eksempel er vgd.no.

Grunnprisen for nettside er finner du her. Dette innebærer at du får en enkel og lekker nettside. Vanligvis inneholder en slik side følgende:

  • forside
  • blogg
  • om oss 
  • kontakt
  • referanser

Ønsker du blogg, så får du det uten ekstra kostnad.

Ønsker du e-postliste, så ta kontakt, så får du et uforpliktende tilbud på det.

Abonnerer du på support-, vedlikeholds- og ansvarsavtalen, så kan vi legge inn alt av tekst og bilder til listen din. Med andre ord, så tar vi 100% ansvar for listen din og for nettsiden din.

Ønsker du at vi skal skrive alt av tekst, så ta kontakt, så gir vi deg et tilbud på det også.

Ta kontakt, så finner vi en løsning. Innebærer det mye spesialtilpasning, så blir prisen ofte en del dyrere enn grunnpakken. Du vil få et uforpliktende tilbud før vi eventuelt begynner.

Nei!

Du vil få vite om alle kostnader før vi eventuelt inngår en avtale.

Når produktet er levert, så får du opplæring (om du ønsker) i bruken. Vi setter av 2 timer, men det tar vanligvis under 1 time. 

Etter dette, så har du to valg:

  1. Abonnere på en av avtalene vi tilbyr. Mer info finner du her.
  2. Du betaler ingenting fast, men blir fakturert for tiden vi bruker på å hjelpe deg når det oppstår et problem. Vi har en timespris på 700 kr, inkl. mva.

Trenger du nettside til bedrift? Ikke nøl med å ta kontakt i dag.

FAQ - LOGO

Ja, hvis du ikke er fornøyd med første utkast som vi leverer, så betaler du ingenting. Men, du får heller ikke rettighetene på logoene vi leverer. Rettigheter får du KUN hvis du betaler.

Du kan få akkurat de filene du ønsker. Du får PSD, JPG, AI, EPS, PNG etc…det du måtte ønske.

Se under «tjenester og pris» -> «logodesign»

Du betaler som nevnt tidligere kun hvis du ønsker å gå videre i prosessen etter du har mottatt første utkast.

Da mottar du faktura pr. e-post.

Når du er helt fornøyd, så mottar du endelige filformater. Du kan få akkurat de filformatene du ønsker. Vi kan hjelpe deg med å velge filformater hvis du er usikker på hva du selv trenger. 

Trenger du andre filformater på et senere tidspunkt, så er vi behjelpelig med å ordne det, uten ekstra kostnad.

Prisen er i utgangspunktet den samme om du ønsker helt ny logo, eller endring av logo. Men, er det små endringer som tar liten tid for oss, så diskuteres pris. Kontakt oss ved å bruke knappen ovenfor, så skriver du dette i meldingsfeltet.

Dette blir det samme som å endre logoen, og prisen er i utgangspunktet det samme som ny logo koster. Men, er det snakk om små endringer, så diskuteres pris på forhånd. Ta kontakt.

Hvis du skal ha mange logoer, så kan vi gi en rabatt. Kontakt oss for å avtale en rabatt.

All info om navn, post- og e-postadresse, telefonnummer og annen informasjon om deg eller din bedrift, vil holdes skjult hos oss. Vi deler aldri informasjon uten samtykke.

Vanligvis får du første utkast etter 2-3 dager. Dette kommer an på hvor mange oppdrag vi holder på med. Når første utkast er ferdig, så sender vi dette på e-post. Du sier hva du trenger endret, og vi endrer det til neste utkast.

Når vi mottar betaling for logoen, så er den juridiske opphavsretten til logoen din.

Hvis du har mottatt ulike utkast, og du bruker disse uten å betale faktura, så blir saken sendt til inkasso hos SVEA finans. Det er altså VI som eier logoen(e) så lenge du ikke har betalt. Når du har betalt, så eier DU alle rettigheter til logoen.

Vi skriver ikke dette for å skremme deg, men vi har opplevd at noen har fått utkast, og gått til andre designere for å finpusse på logoen. Dette er altså forbudt.

Ta kontakt, og si hva dere ønsker. På den måten finner vi ut om dette er et oppdrag for oss. Prisen er ofte noe høyere for russelogo enn for vanlig logo.